Napi gondolatébresztő

Mikor kezdett az irodalom hazudni? Ki találta ki a legendát a törékeny, szende nőről és a vaserejű férfiról? A görögök még tudták, hogy a nő bír ki mindent, hogy a nő az erősebb, hogy fizikai hátrányát acélidegzetével és leleményességével egyenlíti ki. ... Ha Orfeuszék fordítva halnak meg, Eurüdiké holtbiztos megállja, hogy ne pillantson vissza, ha egyszer az a feltétel, csak a férfi nem bírta volna ki, az hátranéz. ... A lovagi költészet kezdte a misztifikálást, aztán valahogy átment a köztudatba. Gyönge nők, erős férfiak! Kabaré.
Szemlélők

Milyen módszer az autogén tréning?

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változat
Az autogén tréning relaxációs módszer, amely egymásra épülő gyakorlatok elsajátítása révén tanulható meg. Gyermekek és felnőttek számára is ajánlott. A gyakorlatok során megtanuljuk ellazítani izmainkat. A testérzeteinkben így bekövetkező változások visszahatnak lelkünkre, azaz oldják a stresszt, segítik a pihenést, a megszerzett tudás elmélyítését, az érzelmi-indulati élet szabályozását, a nagyobb önismeret megszerzését, a lelki problémák feldolgozását.

A módszer alapesetben 15 hét alatt sajátítható el egyéni vagy csoportos formában. A terapeutával hetente egyszer, 50 perces üléseken kell találkozni ez idő alatt. Maga a relaxáció ebből 5-15 perc, azonban otthon naponta háromszor kell gyakorolni, hogy a szervezet "megtanulhassa" a gyakorlatokat és a tudás beépülhessen. Az ülések fennmaradó részében lehetőség nyílik az otthon és a terapeutával szerzett relaxációs élmények megbeszélésére, feldolgozására.

Az autogén tréning szövegét, azaz a gyakorlatokat nem szükséges magnóra felmondania, vagy gyermeke számára felolvasnia, mert ebben az esetben nem fogja tudni önállóan használni bármilyen helyzetben a relaxációt. A szöveg könnyű és logikus, a gyakorlás alatt elsajátítható.



Itt íratkozhat fel folyamatosan frissülő tartalmainkra (RSS)

Tartalom átvétel