Nehezen megy a matematika tanulása a gyerekemnek. Mi lehet az oka?

A matematika tanulásának nehézségeit okozhatja bizonyos esetben számolási zavar. A nevelési tanácsadó komplex (pedagógiai-pszichológiai) vizsgálattal segíti a számolási problémák okainak feltárását, javaslatot tesz a fejlesztés irányára, kiegészítő vizsgálatok elvégzésére (pl: sajátos nevelési igény megállapítása), valamint az esetleges tantárgyi értékelés, minősítés alóli mentesítésre (1993. Közokt. Törv.).
A számolási gyengeség felismerhető tünetei óvodáskorban:
- lateralitás nem kialakult (jobb-bal oldaliság kialakulása), mozgás összerendezetlen,
- idegenkedés a játékos számlálgatástól, versmondástól, szövegtanulástól,
- menekülés a gyurmázástól, puzzle-kirakástól, rajzolástól, színezéstől.
A számolási nehézség iskoláskori tipikus tünetei:
- észlelési hiányosságok alakfelismerésnél, formamásolásnál, ábrák használatánál,
- számfelcserélések (pl: 6-9),
- téri, síkbeli és időbeli tájékozódás kialakulatlansága,
- helyzethibák, kihagyások, sorrendhibák, soralkotások, sorozatok írásának nehézségei,
- az alapműveleteknél a tízesek átlépése, a maradék megtartása nehezített,
- többjegyű szorzóval való szorzáskor a részletszorzatok helyének megállapítása bizonytalan,
- felületes, szelektív szövegészlelés, szöveges feladatok adatait nem tudja megjegyezni,
- gyenge az elemző-összehasonlító képesség, stb…
A felsorolás nem teljes, a pontos diagnózis felállításához szakember segítségére van szükség.
A diszkalkuliás (számolásgyenge) gyerekek
- Új hozzászólás
- 8059 olvasás