Napi gondolatébresztő

Mögötte egy vékony hang azt mondta: "Jézusmária, de gyönyörű!" Azt gondolta, most minden attól függ, mi lesz erre a válasz. Aki a nőnek felel, az kimondja, mi vár rá ma, holnap, valamikor.
Szemlélők

I.3. Pedagógiai vizsgálat

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változat

Pedagógiai vizsgálatra rendszerint akkor kerül sor, amikor a gyermeknek az óvodai/iskolai feladat- és tanulási helyzetben nehézségei adódnak. A fejlesztő pedagógus/gyógypedagógus a szülővel történő beszélgetés alapján megismeri a gyermek élettörténetét, valamint a szülőnek a gyermek problémájával kapcsolatos meglátásait. Ezt követően megvizsgálja a gyermeket: milyen az idői-téri tájékozódása, kialakult-e a testsémája és dominanciája, milyenek a nyelvi készségei, szókincse, figyelme. Megnézi az osztályfokának és életkorának megfelelő tantárgyi – elsősorban olvasási, írási, számolási – szintjét. Felméri az elmaradás mértékét, és típushibákat keresve az okát is. A vizsgálat része lehet a tanítási módszer és az iskolai "élettörténet" (pl. sok tanárváltás) feltérképezése. Ha a tanulási sikertelenségek hátterében részképesség problémára utaló tünet látható, akkor további kiegészítő vizsgálatokat végez a részletes feltárás érdekében. Fontos megfigyelési szempont, hogy a gyermek hogyan vesz részt a teljesítményhelyzetben, mennyire tudja mentális erőforrásait mozgósítani, elég kitartó-e figyelme, mikor fárad el, hogyan viseli az időnyomás által okozott terhelést, milyen kapcsolatot tud kialakítani a számára idegen felnőttel, hogyan számol be önmagáról, iskolai nehézségeit miként fogalmazza meg, miben várna segítséget. A vizsgálat egyéni és csoportos helyzetben is történhet. A vizsgálatot kiegészítheti a gyermek óvodai/iskolai környezetben történő megfigyelése is. Pedagógiai vizsgálat az iskolaérettségi vizsgálat és a beilleszkedési-tanulási-magatartási nehézség (BTM) vizsgálata során is történik.  

 

Itt íratkozhat fel folyamatosan frissülő tartalmainkra (RSS)

Tartalom átvétel