Napi gondolatébresztő

Egyszer, az élet közepe táján a gyermekkori illúziók utolsó szikrája is kialszik -- mindenesetre csakis egy ideálisnak elgondolt életben; nem is olyan kevesen örök gyermekként szállnak sírba --, és a szülői képből előlép a felnőtt ember archetípusa: a férfi képe, amilyennek a nő ősidők óta tapasztalta, illetve a nő képe, ahogyan ezt a férfi öröktől fogva önmagában hordja.
Föld és Lélek

Mit oszthat meg a pszichológus a pedagógussal a terápiába járó gyermekről?

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változat

Pedagógusokkal beszélgetve gyakran fogalmazódik meg az az igény, hogy szeretnék jobban megérteni a gyermeket, ezért többet szeretnének tudni arról, mi történik a gyermek családjában, a terápiában?


Amikor a pszichológus foglalkozni kezd egy családdal/gyerekkel, szerződést köt Velük az aktuális probléma megoldására. A szerződés tartalmazza a pszichológus titoktartási kötelezettségét mind a gyerekkel, mind a szülővel szemben. A titoktartás vonatkozik az összes kapott információra, a gyermek terápiás helyzetben készített munkáira. A gyermektől kapott információkat, a gyermek munkáit a pszichológus akkor oszthatja meg a szülőkkel, ha erről a gyerekkel előzetesen egyeztetett. Ugyanez érvényes a pedagógusok felé is, azaz a pszichológus csak azokat a gyerekkel, családdal kapcsolatos ismereteket beszélheti meg a pedagógusokkal, melyekről a gyerekkel/családdal előre egyeztetett. Mindezek betartása alapvető a bizalmi kapcsolat kiépítéséhez és fenntartásához.


A pedagógusoknak azonban igény esetén lehetőségük van konzultálni a pszichológussal azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak a bajban lévő gyermek segítségére lenni. 

Itt íratkozhat fel folyamatosan frissülő tartalmainkra (RSS)

Tartalom átvétel